YogaHuis Leek & Tolbert  
en omgeving

INHOUD LESSEN op alfabetische volgorde

Hormoonyoga voor vrouwen:

Een rustige yogales met focus op rust & ontspanning. Veel vrouwen hebben last van o.a. hormonale klachten, PMS, overgangsklachten, schildklierklachten, slapeloze nachten, stijve gewrichten, een kinderwens die niet vanzelf gaat; PCOS, endometriose, een burn-out. Elke donderdag een uur bezig met om optimaal gezond te blijven d.m.v. yoga-oefeningen en meditatie die hormonaal balancerend en verjongend werken - met extra algemene tips op gebied van voeding & leefwijze. 

Kundalini Yoga:

Yoga voor bewust, gezond en soepel in het leven staan: door de oefeningen ervaar je snel doeltreffende veranderingen op lichamelijk & geestelijk gebied. Maakt stressbestendig & geeft rust.  Kundalini Yoga wordt ook wel de 'yoga van het bewustzijn' genoemd.  De 'spirituelere' vorm van yoga, maar ook wordt het als één van de meest effectieve yogavormen benoemd omdat je in korte tijd al snel veranderingen merkt.  Aan het begin van de les doen we meestal dezelfde losmaak-oefeningen die je al snel leert en ook thuis kunt toepassen, mocht je dat willen natuurlijk :)

Lazy Sunday Yoga:
Op een aantal vaste data in het jaar in de ochtend een uurtje relaxen met rustige yoga-oefeningen en Yoga Nidra, ook wel slaapyoga genoemd: een liggende meditatie die gelijk staat aan 3 à 4 uur slaap. Het brengt je in de allerdiepste staat van ontspanning en daar rust je pas echt van uit: lichamelijk én geestelijk. Je kunt ook Lazy Sunday Yoga aanvragen voor een groep: wil je een verjaardag of een speciale dag goed beginnen: doe dan Lazy Yoga bij Annet in YogaHuis Leek.
Data 2020:   zie lesrooster en workshops

Mindfulness Yoga:

In deze yogales werkt samenbrengen van Mindfulness (aandachtstraining) met Kundalini yoga-oefeningen & meditatie als een top combinatie:  meer lichaamsbewustzijn, rust en vermindering van spanning & stress; voor een fitter en bewuster leven. Aan het eind van de les volgt een meditatie, lichaamsscan of Yoga Nidra (liggende 'slaap'meditatie). Voor diegenen die meer rust nodig hebben, burn-out verschijnselen hebben of te veel spanning in hun leven.

Mindfulness YIN Yoga: 
In deze lessen vind je een combinatie van Mindfulness (aandachttraining) & Yin Yoga. Dat houdt in dat Yin Yoga oefeningen het eerste deel van de les vullen en we eindigen met Yoga Nidra.

Ochtendyoga:

In deze lessen vind je een combinatie van Mindfulness (aandachttraining) & Kundalini Yoga: de combinatie werkt stressverlagend en het maakt dat je weer heerlijk in je vel zit. Zie ook Mindfulness Yoga voor de uitleg! Vergelijkbaar met mijn Mindfulness Yogalessen.

Poweryoga:

Een dynamische vorm van yoga met o.a. zonnegroeten, werkend op lenigheid & uithoudingsvermogen. Opbouwen én bewust worden van je eigen kracht en meer energie. 

QiGong en Klankschaalmeditatie: Rust in je hoofd en fitter in je lijf

Fysiek word je sterker, emotioneel word je rustiger.  Zeer ontspannende meditatie in beweging, volgens de oude Chinese leer, om gezond te blijven tot op oude leeftijd. Het lijkt op Tai Chi en werkend met je eigen levensenergie (Qi of chi) vind je de balans tussen lichaam & geest. Je ligt na met Yoga Nidra (slaapyoga) en/of geleide meditatie onder begeleiding van klankschalen en de welklinkende Gong van Annet. De QiGong wordt staand gedaan, of zittend op een krukje. 

Vinyasa Yoga of Vinyasa Power Yoga:

Deze les kan dynamisch zijn of juist langzaam in een slow flow. Door rustig en aandachtig je lichaam en je ademhaling 'samen' te laten bewegen, stretch je je lijf op een hele natuurlijke manier en breng je je geest langzaam tot rust. Deze vorm van yoga is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Het wordt ook wel Flow yoga en ook Poweryoga in Flow genoemd: langzame vloeiende bewegingen; een fijne energieke workout! Je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren, vergroot je conditie, evenwicht en kracht

Yin Yoga:
Yin Yoga is een kalme, ontspannende vorm van yoga met voornamelijk grondoefeningen. Je blijft 3-5 minuten in een bepaalde houding waardoor het bindweefsel langzaam gerekt en gehydrateerd wordt en de gewrichten soepel blijven Bindweefsel ondersteunt, verbindt, beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur. Yin wordt ook veel beoefent door sporters als evenwicht voor het trainen. Je kunt het zien als een meditatieve vorm van yoga:  je gaat met je aandacht naar binnen, zodat je kunt erkennen en herkennen wat er diep van binnen in je leeft. Mijn Yin lessen kenmerken zich door veel stiltemomenten, soms begeleiding door muziek, Gong of Klankschalen....maar vooral door.... Stilte! Mindfulness. Bewustwording. Observatie van je eigen lichaam en geest.

 Love life, do yoga
"Our own life has to be our message."   - Thich Nhat Hanh

E-mailen
Bellen