YogaHuis Leek  

Yoga met liefde en enthousiasme

INHOUD LESSEN bij ons YogaHuis

Actieve Meditatie Via bewegen naar innerlijke rust. Aan het eind van een (werk)dag stil zitten is niet iedereen gegeven. Misschien is er nog een emotionele lading in je lijf van alles wat je die dag hebt meegemaakt. Actieve meditatie brengt je in verschillende fasen van doen naar rust en stilte. Door het lichaam dingen te laten doen die ongewoon zijn voor je, richt de aandacht zich voornamelijk op de bewegingen en stoppen de gedachten. Het actieve gedeelte met muziek is een voorbereiding op de stilte en ontspanning aan het eind van de meditatie. -door Alie

Aroma Yin: rustige yogavorm met toepassing van etherische oliën/geuren voor nog meer diepgang en ontspanning. Tevens gericht op emotionele balans. De massage oliën zijn pure verwennerij. -door Anita

Hormoonyoga voor vrouwenVeel vrouwen hebben last van hormonale klachten. PMS, overgangsklachten, schildklierklachten, slapeloze nachten, stijve gewrichten, een kinderwens die niet vanzelf gaat; PCOS, endometriose, een burn-out. Elke donderdag een uur bezig met om optimaal gezond te blijven dmv yoga-oefeningen en meditatie die hormonaal balancerend en verjongend werken - met extra algemene tips op gebied van voeding & leefwijze. - door Annet

Kinderyogameditatie: voor kinderen van 6 t/m 12 jaar om beter om te gaan met prikkels, om je zelfverzekerder te voelen en beter te kunnen slapen. Funny yogaoefeningen, droomverhaal waarin je van alles kan beleven en afsluiting met verschillende activiteiten: tekenen, knutselen, droomkaartjes trekken. - door Alie

Kundalini Yoga: yoga voor het bewustzijn en soepel in het leven staan: door de oefeningen ervaar je snelle doeltreffende veranderingen op lichamelijk & geestelijk gebied. Maakt stressbestendig & geeft rust. Kundalini Yoga wordt ook wel de 'yoga van het bewustzijn' genoemd. De spirituelere meditatieve yogavorm. - door Annet

Mindfulness Yoga: de integratie van Mindfulness (aandachts-training) met kundalini yoga-oefeningen & meditatie werkend op lichaamsbewustzijn, rust & zenuwstelsel is zeer effectief.
Vermindert spanning & stress; voor fitheid en bewuster leven. Aan het eind van de les volgt meditatie, lichaamsscan of Yoga Nidra (liggende 'slaap'meditatie) - door Annet

Ochtendyoga: combinatie van Mindfulness (aandachttraining) & Kundalini Yoga: stressverlagend en het maakt dat je weer heerlijk in je vel zit. - door Annet

Pilates & Yin Yoga: rustige matoefeningen voor krachtopbouw/ spieren & 2-5 min. in houding/meditatief/ rustig/soepeler lijf/bindweefsel/preventief+herstel. - door Anita

Poweryoga: dynamische vorm van yoga met o.a. zonnegroeten, werkend op lenigheid & uithoudingsvermogen. Opbouwen én bewust worden van je eigen kracht. - door Annet

QiGong en Klankschaalmeditatie: Fysiek word je sterker, emotioneel word je rustiger. Een zeer ontspannende meditatie in beweging, volgens de oude Chinese leer, om gezond te blijven tot op oude leeftijd. Het lijkt op Tai Chi en werkend met je eigen levensenergie (Qi of chi) vind je de balans tussen lichaam & geest. Je ligt na met Yoga Nidra (slaapyoga) en/of geleide meditatie. De QiGong wordt staand gedaan, of zittend op een krukje. - door Annet

Vinyasa Yoga: kan dynamisch zijn of juist langzaam: een slow flow. Door rustig en aandachtig je lichaam en je ademhaling samen te laten bewegen, stretch je je lijf op een heel natuurlijke manier en breng je je geest langzaam tot rust. Deze vorm van yoga en is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Het wordt ook wel Flow yoga en ook Poweryoga in Flow genoemd: langzame vloeiende bewegingen; een fijne energieke workout! Je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren, vergroot je conditie, evenwicht en kracht. - door Annet

Yin Yoga: rustige yogavorm, werkend op het zelf herstellend vermogen, voor een flexibel lichaam, bevordert goede nachtrust en ook goed bij chronische klachten. 2-5 min. in dezelfde houding /meditatief/rustig bindweefsel /preventief + herstel. - door Anita of Corinne