YogaHuis Leek & Tolbert  
en omgeving

INHOUD LESSEN op alfabetische volgorde

BUITEN YOGA: in de zomermaanden geeft Annet yoga buiten op een grasveldje in Leek. Op vrijdagochtend is dat rond 9.15 /
9.30 uur Kundalini/Mindfulness Yoga. Op zaterdagochtend wordt er ook (niet standaard) om 9.15 uur Kundalini / Mindfulness Yoga gegeven. Je kunt in de groepsapp komen die alleen voor deze buitenyoga activiteiten wordt gebruikt: elke week wordt aangegeven of er op vrijdag- en/of zaterdagochtend ook buitenyoga is.

CONSCIOUS MEDITATION (Bewustzijnsmeditatie voor elke dag - individueel of in een klein groepje -niet in het lesrooster)
Een individuele meditatiecursus waarin je een zeer effectieve meditatie uit de traditionele Kundalini Yoga leert. Op basis van de numerologie wordt je Soul Number, je zielsnummer, berekend met je geboortedatum en krijg je jouw individuele mantra (een woord dat je herhaalt tijdens je meditatie). In twee sessies van twee uur 'leer' je te mediteren met een eenvoudige maar fijne meditatie van 31 minuten die je elke dag gaat doen: het wordt een dagelijkse routine van meditatie en een gezondheids- bevorderende leefstijl die je ook vol kunt houden. Je zult merken dat als je dit in je dag inplant dat je in staat bent om rustig te blijven en stress te verminderen, ook in tijden van drukte.  Je energie neemt toe en je ben instaat veranderingen in je leven en leefstijl toe te laten. Je kunt deze sessies individueel volgen of in een kleine groep - maximaal 4 mensen- met bijv. collega's of vrienden).  Twee sessies voor het totaalbedrag van € 285,-. In een groep is het per persoon € 265,-

DIGITALE YOGA:
Lekker thuis achter je laptop /computer / tablet yoga doen op je eigen moment in de week.  Je kunt de volgende digitale lessen volgen: kundalini/mindfulness yoga, yin yoga, QiGong, Vinyasa Power. Elke week ontvang je een link op een besloten YouTube pagina (de link blijft vier weken staan).

HORMOONYOGA voor vrouwen:

Een rustige yogales met focus op rust & ontspanning. Combi van hormoonbalancerende oefeningen uit de Kundalini en Yin Yoga. Veel vrouwen hebben last van o.a. hormonale klachten, PMS, overgangsklachten, schildklierklachten, slapeloze nachten, stijve of pijnlijke gewrichten,  osteoporose, een kinderwens die niet vanzelf gaat; PCOS, endometriose, burn-outgerelateerde klachten. Elke donderdagavond een uur bezig met om optimaal gezond te blijven d.m.v. yoga-oefeningen en meditatie die hormonaal balancerend en verjongend werken - met extra algemene tips op gebied van voeding & leefwijze. 

KUNDALINI (awakening) YOGA:

Kundalini is je potentieel: wat je diep van binnen als kracht in je draagt. Het is de Yoga voor bewust, gezond en soepel in het leven staan: door de oefeningen, handhoudingen, adem en meditaties ervaar je snel doeltreffende veranderingen op lichamelijk & geestelijk gebied.
Het maakt stressbestendig & geeft rust.  Traditionele 
Kundalini Yoga wordt ook wel de 'yoga van het bewustzijn' genoemd.  De 'spirituelere' vorm van yoga, maar ook wordt het als één van de meest effectieve yogavormen genoemd omdat je in korte tijd al snel veranderingen merkt.  Aan het begin van de les doen we meestal dezelfde oefeningen voor flexibiliteit, zodat je deze ook thuis kunt toepassen, mocht je dat willen natuurlijk :)

LAZY SUNDAY YOGA:
Op een aantal vaste data in het jaar in de ochtend een uurtje relaxen met rustige yoga-houdingen uit de Yin Yoga en Yoga Nidra, ook wel slaapyoga genoemd: een liggende meditatie die gelijk staat aan 3 à 4 uur slaap. Het brengt je in de allerdiepste staat van ontspanning en daar rust je pas echt van uit: lichamelijk én geestelijk. Je kunt ook Lazy Sunday Yoga aanvragen voor een groep: wil je een verjaardag of een speciale dag goed beginnen: doe dan Lazy Yoga bij Annet in YogaHuis Leek.
Data:  af en toe in het jaar - zie lesrooster en workshops

MINDFULNESS YOGA:

In deze yogales werkt samenbrengen van Mindfulness (aandachtstraining) met Kundalini yoga-oefeningen & meditatie als een top combinatie:  meer lichaamsbewustzijn, rust en vermindering van spanning & stress; voor een fitter en bewuster leven. Aan het eind van de les volgt een meditatie, lichaamsscan of Yoga Nidra (liggende 'slaap'meditatie). Voor diegenen die meer rust nodig hebben, burn-out verschijnselen hebben of te veel spanning in hun leven.

POWERYOGA - zie ook Vinyasa Power

Een dynamische vorm van yoga met o.a. zonnegroeten, werkend op lenigheid & uithoudingsvermogen. Opbouwen én bewust worden van je eigen kracht en meer energie. Alleen om 8.00 uur buiten in de zomermaanden. 

QiGONG en MEDITATIE: Rust in je hoofd, meer energie en Levenskracht

Heb je ook het gevoel dat je meer in staat zou kunnen zijn om jezelf gezond te maken? Dat heling ook van binnenuit komt? Elke week op een vaste tijd (dinsdag 17.45-18.45 uur) doen we  zeer ontspannende bewegingen waarin we de levensenergie laten stromen. Het 'werken' met Qi of Chi, levensenergie, houdt ons gezond tot op hoge leeftijd, volgens de oude Chinese leer. Zeer geschikt ook bij gewrichtsklachten. Elke les eindigt met ontspanning in de vorm van Yoga Nidra (slaapyoga) en/of geleide meditatie onder begeleiding van klankschalen van Annet. De QiGong wordt staand gedaan, en kun je ook doen zittend op een krukje of kussentje.

STILTE & QUANTUM MEDITATIE 
Mediteren in stilte of met geleide quantum visualisatie. Dat lijkt heel moeilijk, maar het is juist heel laagdrempelig en makkelijk om te doen. Voordat we beginnen doen we een kleine warming up die er voor zorgt dat na de lichte beweging je ook langer in stilte met jezelf kunt verkeren. Er vinden twee meditatiemomenten plaats in dit uur op donderdagavond van 20.45 uur van elk ongeveer 20-25 minuten. Vind je het moeilijk naar jezelf te luisteren? Naar binnen te gaan? De onrust in jezelf te voelen? Je zult merken dat je minder vaak naar verkeerde dingen grijpt, als je de stilte in jezelf aan kunt: niet langer je onrust weg eten, weg roken, of altijd maar bezig zijn. Alleen in de stilte kun je horen wat je hart jou wil vertellen. Bij de Quantum meditatie leer je jouw doel te visualiseren: hoe zet je iets neer zonder dat je het gevoel hebt dat het maar wat gebabbel in de ruimte is. Werkelijk resultaat bereiken - daar gaat het over!
Jouw hart is als de zetel van de ziel. We kunnen ons Bewustzijn trainen door bepaalde tools (vaardigheden) eigen te maken.

VINYASA YOGA of Vinyasa Power Yoga:

Deze les kan dynamisch zijn of juist langzaam in een slow flow. Door rustig en aandachtig je lichaam en je ademhaling 'samen' te laten bewegen, stretch je je lijf op een hele natuurlijke manier en breng je je geest langzaam tot rust. Deze vorm van yoga is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Het wordt ook wel Flow yoga en ook Poweryoga in Flow genoemd: langzame vloeiende bewegingen; een fijne energieke workout! Je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren, vergroot je conditie, evenwicht en kracht

YIN YOGA:
Yin Yoga is een kalme, ontspannende vorm van yoga met voornamelijk grondoefeningen. Je blijft 3-5 minuten in een bepaalde houding waardoor het bindweefsel langzaam gerekt en gehydrateerd wordt en de gewrichten soepel blijven Bindweefsel ondersteunt, verbindt, beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur. Yin wordt ook veel beoefent door sporters als evenwicht voor het trainen. Je kunt het zien als een meditatieve vorm van yoga:  je gaat met je aandacht naar binnen, zodat je kunt erkennen en herkennen wat er diep van binnen in je leeft. Mijn Yin lessen kenmerken zich door veel stiltemomenten, geen muziek omdat je dan echt naar binnen kunt gaan wel bij de ontspanning muziek, Gong of Klankschalen....en vooral .... Stilte! Mindfulness. Bewustwording. Observatie van je eigen lichaam en geest.

YOGA NIDRA:
Ook wel slaapyoga genoemd: een liggende meditatie die gelijk staat aan 3 à 4 uur slaap. Het brengt je in de allerdiepste staat van ontspanning en daar rust je pas echt van uit: lichamelijk én geestelijk. Yoga Nidra vind je terug in veel lessen van Annet, maar voornamelijk bij de QiGong & Klankmeditatie en bij de Lazy Sunday Yoga.

ZOOM YOGA:
Lekker thuis achter je laptop /computer / tablet yoga doen op toch een vast moment in de week op woensdag om 19.30 uur, zodat je toch een stok achter de deur hebt om lekker voor jezelf bezig te zijn. Schrijf het in je agenda en hang 'niet storen' aan je deur! Deze les is vergelijkbaar met een Kundalini Mindfulness Yogales.

 Love life, do yoga
"Our own life has to be our message."   - Thich Nhat Hanh

E-mailen
Bellen